اثر چهاردهم کلر دنی» فیلم زندگی عالی، با یک صحنه آهسته در امتداد یک باغ پر از خزه و پوشیده شده از گیاهان مختلف شروع میشود. این فیلم در ابتدا بهطور چشمگیری، بیننده را میخکوب میکند و هیجان زیادی با خود همراه میآورد. این شیوه تنظیم و چیدمان صحنه یکی از عواملی است که قادر است حالت، جو و محیط فیلم را به بیننده معرفی کند، قبل از اینکه هر نوع معرفی درباره موضوع یا شخصیتهای فیلم انجام شود. این روش، بهعنوان یک وسیله و ابزار داستانسرایی، در فیلمها، چندان غیرمعمول نیست، اما با توجه به متن فیلم، که اولین فیلم علمی تخیلی دنی بهحساب میآید و همچنین اولین تولید به زبان انگلیسی این کارگردان، احتمالا دیدن فیلم زندگی عالی میتواند جالب، فوقالعاده و حتی شاید آموزنده باشد. فیلم زندگی عالی ، قطعا یکی از شگفتانگیزترین، منحصربهفردترین و بینظیرترین فیلمها در نوع خود است. فیلم زندگی عالی با نمایی شروع میشود که ما را به یاد شروع فیلم سولاریس (۱۹۷۲) آندری تارکوفسکی میاندازد و به آن زمان میبرد، شروعی که در آن دوربین به شکل مشابهی در یک محوطه مسطح پوشیده از نیزار و پر از آبوعلفهای هرز حرکت میکند. کلر دنی، درواقع، فضایی مانند فضای وجودی استاد روسی را به تصویر کشیده است. (بخشهایی از آن شبیه فیلم استاکر تارکوفسکی در سال ۱۹۷۹ است.) او به این فیلم بهعنوان یک فرهنگ معنوی و الهامبخش اشاره کرده است. در شروع این کار، مختصات دیالکتیکی بلافاصله فیلم را درجایی بین زمین و آسمان قرار میدهد؛ یک نقطه بهاندازه کافی آشنا که خیلی آرام و به آهستگی همه سنتهای قدیمی و تصورات قبلی و مفاهیم پیشبینیشده را درهم میشکند.
فیلم زندگی عالی توسط خود دنی نوشته شده است و سناریست همیشگی او جین پل فارگو» و نویسنده انگلیسی جف کاکس» در این کار به او کمک کردهاند. طرح تودرتو و پیچیده و جزییات نامعلوم فیلم، نشاندهنده ساختار همیشگی همکاری دنی و فارگو در کارهای قبلیشان است. همچنان که این فیلمنامه، نشاندهنده علایق متافیزیکی کاکس هم هست که مشخصه تنها کار قبلی او هم هست؛ چیزی که در فیلم تکامل هادزی هالیلوویچ (۲۰۱۵ Lucile Hadihalilović’s Evolution) نشان داده شده است. بیشتر فیلم در فلش بک به گذشته میگذرد، زندگی عالی میان گذشته و آینده سر میخورد و با چندین نشانه موقتی، زمان یا خط سیر روایت را علامتگذاری میکند. در سکانس ابتدایی فیلم که خیلی هم طولانی است، صحنههای بسیار دلخراشی بهطور غیرواضح نشان داده میشود که بعد متوجه میشویم اینها اجساد مرده خدمه است که در صحنه دیده میشود. ستاره فیلم رابرت پتینسون (که به حسن نیت خود در باب حضور در سینمای هنری، بعد از همکاریهای اخیرش با را با دیوید کرنبرگ، جیمز گری و برادران صفدی ادامه میدهد) در نقشی دیده میشود که در حال نگهداری یک دختربچه به نام ویلو (اسکارلت لیندسی) است که تنها بازمانده یک کشتی است.
نقد و بررسی فیلم رامبو: آخرین خون | Rambo: Last Blood
نقد و بررسی فیلم Dark Phoenix – دارک فینکس
نقد و بررسی فیلم Hellboy 2019 – پسر جهنمی
نقد و بررسی فیلم آکوامن| Aquaman
نقد فیلم Men In Black International – مردان سیاهپوش بینالمللی
فیلم ,یک ,عالی ,زندگی ,میشود ,هم ,زندگی عالی ,فیلم زندگی ,که در ,را به ,میشود که
درباره این سایت